Re: W7- jak uczynić dysk wymiennym?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun 23 Oct 2011 - 21:14:25 MET DST

Dnia Sun, 23 Oct 2011 21:02:13 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Mnie nie przeszkadza, ale nie wiem, czym różni się wymienny od
> podstawowego.

Tym, że możesz go włożyć i wyjąć podczas pracy systemu bez ryzyka
uszkodzenia danych.

> IMO każdy (poza tym, na którym jest system i SWAP)
> jest wymienny. Nawet odłączałem dyski PATAlogiczne. Formatowanie
> nie może niczego zmienić w systemie. To kolejne zapisanie tablicy
> partycji na samym dysku -- ewentualnie przeskalowanie dysku.

Tak nie powinno się robić gdyż nie masz gwarancji, że nie są przeprowadzane
jakieś operacje dyskowe w danej chwili. Diabła można narobić. Dysk wymienny
najpierw odłącza się poprzez bezpieczne odłączanie i dopiero wtedy można go
wyjąć.

W tej chwili gdy włożyłem dysk do kieszeni - nie został on pokazany na
liście dysków choć jako urządzenie został wykryty. Musiałem zrestartować
komputer aby móc z niego korzystać. Nie pojawia się też ikonka w pasku
powiadomień pozwalająca na bezpieczne odłączanie.

Może to nie kwestia formatowania lecz czegoś nie zainstalowałem... Kiedyś
widziałem w małym okienku drzewko kontrolerów i dysków po kliknięciu na tej
ikonce. Potem prawy klik na danym dysku i "odłącz". A teraz dupa ... nie ma
takiej funkcji.