Re: dane na dyskach ssd

Autor: Andrzej <andkas1XXX_at_wp.pl>
Data: Sun 23 Oct 2011 - 19:36:31 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> "Andrzej" 4EA3F4A8.A2EAE5D1@wp.pl

> Zdecydowanie nieprawda!! On nie potrafi sam czyścić się
> dostatecznie solidnie, ale sam nie zaśmieca się. :)

> Są pogramy czyszczące -- nawet bezproblemowo pracują. :)

Ano są... ale po co je używać?
System można porównać do ubrania.
Jeśli zabrudzi się koszula mamy dwa wyjścia - wyczyścić, lub sięgnąć po nową.
Ja wole sięgnąć po nową, bo wyczyszczona choć jak nowa, nowa przecież
nie będzie :)
Z systemem jest podobnie.
Program czyszczący, choć zapewne czyści system dobrze,
to nigdy nie będzie tak jak nowo odtworzony system.
Ponadto samo czyszczenie też trochę trwa. Może nawet i kilka minut…
A w kilka minut to ja jestem w stanie odtworzyć nowy system ;)

> Raz odpalił, a że nie wyłącza, kolejny raz jest po tygodniu lub po miesiącu. :)
> Ja nawet niechętnie zamykam okna. Po prostu (gdy zabraknie miejsca
> na pasku Opery i trudno trafić kursorem) grupuję okienka...

a więc usypiasz system
konfiguracja mojego systemu tego nie pozwala. Muszę za kazdym razem
uruchamiać system od zera. Może dlatego mam SSD :)

> IMO do obróbki zdjęcia pojedynczego nie potrzeba szybkiego dysku.

tak,
ale do uruchamiania programu już tak!
PS na SSD uruchamia mi się 4s, na HDD kilkanaście......

> IMO otwarcie PS (nawet po obejściu zabezpieczeń) to drobiazg...
> Obróbka trwa znaaaaacznie dłużej...

> Jeden z ostatnich... Na SSD nie masz chyba swoich zbiorów.
> Do tego potrzeba nie gigabajtów, ale terabajtów...

zgadza się...
ja mam dysk 2T pod USB 3.0 i włączam go okazjonalnie
choć jestem przeciwnikiem USB 3 (nie wiem jak takie g* zyskało popularność)
Wole eSATA, bo jest szybszy ale USB 3 mogę wynieść dlalej
od komputera :)

> Dysk SSD dla mnie nie ma sensu do obróbki fotek.

zgadza się.
wąskim gardłem jest tutaj procesor.
Ale mnie chodzi o samo uruchomienie programu, dla jednej fotki
w przypadku HDD nie odpalam, ale SSD już tak.

> Gdy 500 GB na bardzo szybkim dysku SSD można będzie kupić za 300 złotych
> a pieniądze będą miały tę samą wartość co teraz (gdy inną -- oczywiście
> w sytuacji stosownego przeliczenia) -- pomyślę o SSD.

a ja nie i tu Cię zaskoczę :)
mimo wszytko uważam, że dane lepiej trzymać na HDD.
SSD nadaje się tylko do systemu, by pomagał nam w pracy.
System to nie są strategiczne dane, wiec na SSD można trzymać.