Re: dane na dyskach ssd

Autor: m4rkiz <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com>
Data: Sun 23 Oct 2011 - 13:25:51 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Weź pod uwagę, że IMHO większość osób pytających o szyfrowanie
> i trwałe kasowanie danych ma raczej na uwadze niemożność od-
> czytania danych na tym komputerze, podczas normalnej pracy
> (przez inne osoby, w tym np. kontrolę mediów/oprogramowania),
> a nie bezpieczeństwo danych w przypadku kradzieży lub sprze-
> daży samego nośnika danych. A klucz uzgodniony przez BIOS i
> sterownik dysku i nie wpisywany z palca przy każdym urucho-
> mieniu komputera jest w takim przypadku po prostu do niczego.

ja sie tylko odnosilem do wspomnianego podmienienia elektroniki
czyli de facto wylutowania kosci flash

a jakby nie patrzec to bez zastosowania szyfrowania calego dysku
badz uzycia funkcji secure erase udostepnionej przez producentow
nie da sie okreslic czy i ile danych bedzie mozliwych do odzyskania
z dysku ssd