Re: Wybór monitora LCD

Autor: Mateusz <mateusznospam_at_vp.pl>
Data: Sun 23 Oct 2011 - 00:51:59 MET DST

Użytkownik Tom01 napisał:

> Jedyne rozsądne co można zrobić, to przygotować
> poprawnie, jak najbardziej "uniwersalnie"

Co nie wyklucza tego co napisalem - warto miec pod ręka jakąś TN-kę zeby
sobie na szybko zobaczyc "co zobaczy inny ludź".

Dobry grafik z wypasionym sprzetem, jesli nie pamieta, badz nawet nie
wie, ze inni moga zobaczyc prevke elektroniczna i widziec całkiem co
innego - musi jednak brać to pod uwage.

Odnosnie uwag ogólnych to jeszcze - sa klienci, co chca najtaniej. I
mozna ich albo wyganiac, albo robic najtaniej. Kazdy, nawet grafik,
znajdzie swoja nisze. Sa klienci na prace grafikow pracujacych na
TN-kach. Zwykle nie robia proofa, a cala wspolpraca jest droga przez
meke, bo - tak jak ostatnio mialem - w drukarni wyszlo cos innego.
Akurat okazalo sie, ze to nie wina po stronie projektu. Bo jak juz
klient zaliczyl 3 drukarnie, to zapytalem, czzemu nie drukuje tam, gdzie
kiedyś, gdzie nigdy nie bylo problemów - bo zawsze dostawal to co
widzial na monitorze. No i ze tam nawet moze zrobic proofa, zeby
zobaczyc jak w druku.

Niestety taniość nie poplaca. Ja to wiem, ktoś to wie. Ale w wiekszosci
idzie się na "taniosc".