Re: Wybór monitora LCD

Autor: Mateusz <mateusznospam_at_vp.pl>
Data: Sat 22 Oct 2011 - 22:46:05 MET DST

Użytkownik Tom01 napisał:

> Myślę, że zdziwiłby się Pan. Ludzie po drogich monitorach spodziewają
> się Bóg wie czego.

A ja nie :)

Ja od 4k wzwyz (dla 21") po prostu nie dostrzegam róznic w wyswietlanym
obrazie. Jezeli jest bardziej perfekcyjny to ja tego nie widze.

> A tymczasem one są jakies takie zwyczajne. Obraz mało
> kolorowy, wręcz nieatrakcyjny. Efektowne są monitory tanie, im tańsze
> tym bardziej. Drogie dają obraz normalny, neutralny, podobny do tego za
> oknem. Na tanim sprzęcie zdjęcia znad Bałtyku wyglądają jak znad morza
> Śródziemnego. Kolor piękny. Na drogim jest odwrotnie, niebo szarawe,
> woda brudna. Przy czym im mniej monitor "poprawia", "wtrąca od siebie"
> tym więcej trzeba za niego zapłacić.

No i teraz polskie realia - grafik pracuje na wypasionym monitorze, a
klient oglada na swoim. I jest masakra. I nie mowie tu o DTP ale o
"robieniu pod web". I w sumie za dobry monitor to tylko "porazka" bo 99%
userow zobaczy cos innego.

Sam wiele razy spotkalem sie z problemem "wszystko ładnie, tylko
wymieńmy ten łososiowy" a ja patrze i patrze i zadnego łososiowego nie
widze, az podpialem monitor za 500 zł i faktycznie, tło było łososiowe ;)