Re: mały netbook z usb 3.0

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 20 Oct 2011 - 00:16:41 MET DST

"vissim" 1bak7ovfcb9fv$.1vpnxuhh8nejo.dlg@40tude.net

> proponowałbym ci zwykły SSD 2,5 calowy (ew. karta mPCIe)

(; Zwłaszcza do rawek (zdjęć z Canona -- CR2) przyda się. ;)

> i wyrzucenie "7" jako hosta.

Właśnie 7 jest mi potrzebna.

> Ja dopiero stawiam pierwsze kroki w 7-ce (moja praca to Linux)

Chwilowo nie mam ochoty na Linuksa -- mam nadzieję,
że Android będzie tym systemem, na jaki czekam. :)
(a czekam od wielu lat)

> i w zasadzie
> nie widzę żadnego powodu aby przesiadać się na niego.

Poznawanie ,,świata''. :) Wywaliłem całą masę wodotrysków i jest OK. :)
(pewnie to powywalałem, co inni uważają za zyskowne osiągnięcia siódemki)

> Widzę tylko same
> minusy - najbardziej wpienia mnie Explorator Windows gdzie <TAB> zatrzymuje
> się ja jakichś speebuttonach których nawet nie można kliknąć z klawiatury
> jak to można przy zwykłym buttonie TButton. Do tego zamykanie OS-a....ta
> mała idiotyczna strzałka z wyborem restart/hibernacja/shutdown....
> Ech...muszę się jakoś przyzwyczaić do niego albo od razu do 8-ki, bo ani
> Vista, ani 7 mi nie pasują i w moim przypadku (również wirtualki) nie widzę
> sensu w przesiadce z XP.

A ja mam w netbooku W7Startera w masie ,,wydań'' (różne instalacje,
różne oblicza tego samego systemu) i na jednym z tych W7S mam WXP.
(na jednym, ale zwielokrotnionym) Na razie mam tam bałagan, bo
trochę ;) eksperymentuję. :)

Co jest najgorsze w tym układzie/netbooku?

Oczywiście brak powszechnego i szybkiego netu bezpłatnego!!!
I brak odbiornika GPS. Poza tym -- OK!!!

Można oglądać filmy -- do HD włącznie; FHD niby też można oglądać, ale wówczas
trzeba zrezygnować ze wszystkiego poza oglądanym filmem. :) Można pisać i czytać
w OE, można nawet obrabiać fotki -- CR2 w PS, choć to za mała rozdzielczość matrycy,
można słuchać muzyki, można nagrywać płyty (oczywiście nie ma tam nagrywarki) czy
robić cokolwiek, co można robić na ,,pełnoekranowym'' czy ,,pełnomocowym'' lub
,,pełnoRAMowym''... Można podłączyć go do dużego monitora, można podłączyć mu
dużą klawiaturę i mysz (nie wiem, po co!!! -- czułbym się jak bez rąk) i nijak
nie przeszkadza ani brak wielordzennej ;) budowy, ani brak nadmiaru herców, ani
brak nadmiaru RAMu...

Brak GPS, netu i (jak zwykle) energii, choć bez oszczędzania można wyciągnąć
teraz (z akumulatorem nowym, dwakroć większym niż ,,fabryka daje'') około
6 godzin; z oszczędzaniem rozsądnym -- ponad 7, a ekstremalne oszczędzanie
(idle we wszystkim, ale z chodzącym systemem i kręcącym się dyskiem) może
ten czas zwiększyć do około 11 godzin... :) Maksymalne obciążanie chyba
zmniejszy ten czas do 5 godzin.

Czas budzenia z uśpienia? Trudny w mierzeniu -- to mogą być 2 sekundy. :)
Czas odhibernowania? Znacznie dłuższy, ale nie mierzę. :)
Hibernowanie zajmuje czas i usypianie zajmuje sporo czasu.

Oczywiście do obróbki CR2 im szybszy komputer -- tym lepszy,
ale można i na tym obrabiać. :) Problemem jest mały ekran
i mała rozdzielczość matrycy.

Gdy go kupowałem, trochę mnie oszukano z rozdzielczością -- gdybym
wiedzia wtedy, że jest taka mała, to bym nie kupił, ale nie żałuję
kupna. :) Odwrotnie -- uważam, że to jeden z najlepszych moich zakupów,
a teraz, gdy serwis wymienił mi akumulator na nowy, dwa razy pojemniejszy,
moja radość jest ze sto razy większa. :)

> Przy okacji - jak wygląda obciążenie systemu pod 7-ką na tym Atomie ? Taki
> idle mode - nic noe robisz, wirtualki wyłączone. Jak z temperaturą i
> wentylem ?

Idle? A jak to zmierzyć? :) Czym zmierzyć idle? :) Jeśli od idle+miernik
odejmę to co wg miernika idzie na miernik -- idle to dokładne zero. :)

Wiatrak? Nie wiem, kiedy włącza się -- być może stale pracuje, ale nie
zwracam na to uwagi. Musiałbym się postarać, aby zrozumieć, kiedy jak
ów wiatrak pracuje.

-=-

Dysk Seagate 7200 rpm -- dla mnie SSD jest zbyt drogą technologią.
Potrzebuję setek gigabajtów. Małe aplikacje (rodem spod Android)
i oszczędny system (Android być może taki jest) nie rozwiążą sprawy,
bo zostaną zdjęcia. Ten (Seagate) dysk jest dla mnie optymalnym rozwiązaniem.

-=-

Potrzebuję tylko odbiornika GPS, dostępu do netu w ,,środku lasu'', być może TV i BT...
IMO -- BT i TV to technologie zbyt młode. :) Nie chcę płacić na rozwój. :) Rozumiem,
że BT istnieje od 10 lat, ale ma do niego (do BT 2.xxx) zastrzeżenia. TV oglądam
raczej :) rzadko. :) Net jest potrzebny stale!!! GPS też jest potrzebny...

SSD mogę mieć razem z nawigacją. Taką, która by pracowała jako telefon
VoIP i komórkowy, odbiornik i logger GPS podłączany (via BT) do netbooka
czy notebooka... Tam już nie będę pakował zdjęć z aparatu, :) ale będę
jej używał też jako przeglądarki internetowej...

I takie są moje zamiary -- chcę kupić nawigację i notebook ,,sporej mocy''
obliczeniowej, zaś Kiciusia :) chcę wyposażyć w jakiś tani dostęp do
wszechobecnego netu.

Na SSD w komputerach być może przestawię się -- za 20 lat. :)
Kręcące się talerzyki nie przeszkadzają mi. :)

-=-

WXP (wersję, którą mam) nie mogę zainstalować na tym netbooku -- zapewne
problem leży w ,,sterownikach'', ale nie mam motywacji do ich szukania.
Linuksa nie chcę w ogóle z wielu powodów. :) Tym, co mnie pociąga (choć
na razie zbyt słabo) jest Android. :)

-=-

W7S w idle (wg wszelkich znaków na ziemi i na netbooku) pobiera 0% mocy obliczeniowej CPU. :)
Maszyna wirtualna z WXP na pokładzie pochłania około 20% prawdziwego CPU, będąc w swoim
idle -- więc sporo. Film w FHD pochłania wszystko. :) w HD można oglądać i robić coś w tle.

Aktualizację W7S trzeba wyłączyć na zawsze!!! Potrafi zablokować komputer na godzinę. :)
(zwykle w takich wypadkach należy wyłączyć brutalnie i odpalić system z innej partycji)
Każde przeładowanie systemu też zabiera czas!!! Zazwyczaj (w 99.99%) nie wyłączam, ale
hibernuję (99%) lub usypiam. Po hibernacji mogę wystartować to, co zahibernowałem, ale
mogę tez zupełnie coś innego -- tutaj Acer bije na głowę FujitsuSiemensa.

M$ to dla mnie paranoja!! Linuksa widzę wcale nie lepiej. :)
Niby lepiej, ale nie na tyle lepiej, aby się nim zachwycać. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'