Re: Wybór monitora LCD

Autor: Tom01 <news_at_pl.mastiff.popraw.kolejnosc>
Data: Wed 19 Oct 2011 - 14:09:03 MET DST

W dniu 19.10.2011 13:39, z pisze:
> Dlatego należy "pomacać" a nie z buta dyskwalifikować.
> "Zastosowanie: Internet, filmy, gry"
> Ma wydać kasę bez sensu. Niech sobie kupi monitor + rower. Będzie
> zadowolony i zdrowszy :-)

Czy w branży na której się Pan zna, potrafi Pan skasyfkować rzeczy od
bezsensownie wydanych pieniędzy, przez przyzowite do wysokiej jakości? Z
pewnością tak. Ja to samo potrafię powiedzieć o monitorach i zupełnie
nic nie zmieni faktu, że tanie LCD ma tyle samo wspólnego z rozsądnej
jakości monitorem co chińskie trampki z przyzwoitymi butami. A że różni
je cena, to oczywiste.

Zdrowszy? Badziewny LCD sporo bardziej męczy oczy niż demonizowane
kineskopy. Ktoś nie wierzy? Niech poszuka po forach skarg na piekące
oczy. Tanie LCD mają potwornie wywindowaną jaskrawość i jej z reguły
szczątkową regulację.

Nie zamierzam wątkotwórcy namawiać na monitory za wiele tys zł, bo ani
może tyle nie chce (lub nie może) wydać, ani nie ma sensu do jego
zastosowań oraz w ogólności profil tej grupy w zdecydowanej większości
nie wymaga zawodowych monitorów. To ostatnie szczególnie podkreślam,
gdyż decyduje to o charakterze mojego pisania tutaj. To nie jest mój
"target", więc nie piszę niczego z podtekstem komercyjnym. Mówię o
podstawach, o uświadomieniu, poszerzaniu nieco wiedzy i prostowaniu
stereotypów o zjawisku zwanym LCD. Robie to od lat z maniakalnym uporem
i tłumaczę, że należy zdawać sobie sprawę, że gdzieś leży granica między
rozwiązaniem najtańszym rozsądnym a bublem. I niestety w przypadku
monitrów nie leży ona w miejscu 1 tys zł. Jeśli ktoś mimo to chce/musi
zaeksperymentować i choć w części mnie posłucha, to będzie nieco
bogatszy w informacje i samodzielnie będzie w stanie odsiać skrajne
badziewie od trochę lepszego badziewia. Będzie wiedział jak i na co
patrzeć żeby nie dać się omamić oczojebnymi kolorami i jaskrawością.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!