Re: Piek這!!! Ponad 100 stopni Celsjusza w rdzeniu!!!

Autor: Krystian Zaczyk <zaczyk2_at_spamsiec.etan.pl>
Data: Tue 04 Oct 2011 - 11:24:21 MET DST

U篡tkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisa:

> "Krystian Zaczyk" j6cabr$27c$1@news.onet.pl

> Przekona貫 mnie -- teraz zjem kolacj. Powiem wi璚ej -- bardzo zjem kolacj.
> P騧niej wy郵 post, lub nawet bardziej wy郵, a na koniec bardzo wy陰cz komputer.

Twoje sprowadzanie do sprzeczno軼i niczego nie dowodzi, bo przecie
nie chodzi tu o jak捷 uniwersaln, 軼is陰 regu喚. 'Bardzo' to przys堯wek
oznaczaj帷y tyle, co du穎 lub mocno. Mo瞠 podkresla cechy zar闚no
przymiornik闚, jak i wielu czasownik闚 - tych mianowicie, kt鏎ych cecha
mo瞠 dzia豉 w wi瘯szym lub mniejszym stopniu (mocniej lub s豉biej).
Dotyczy to wielu czasownik闚 okre郵aj帷ych oddzia造wanie (mo積a bardziej
lub mniej oddzia造wa, przyci庵a, odpycha, wp造wa), emocje (mo積a
bardziej lub mniej lubi, ba si czy obawia si) i wielu innych (np. mo積a si
w r騜nym stopniu zm璚zy, pobrudzi, nudzi, pokaleczy itp.).

> Zjem bardzo -- bo jestem g這dny, a wy陰cz bardziej ni zwykle, bo nie mam miejsca
> na plik hibernacyjny... Nie wiem, po co mam bardzo wysy豉... Mo瞠 wy郵 nie
> bardzo?

j.w.

> [imo ten wiek m鏬 wp造n望 w wi瘯szym lub mniejszym stopniu, ale albo
> wp造n掖, albo nie wp造n掖, albo trudno nam okre郵i, czy wp造n掖...

Ale nie. Wp造w nie jest cech ani wy陰czn, ani "binarn", i wp造wa
na to samo mo瞠 w _r騜nym_ stopniu _wiele_ czynnik闚. Jeden wp造n掖
bardziej, a inny te wp造n掖, ale mniej. Nie rozumiem dlaczego dziwi
Ci wyra瘸nie tego?

> inna sprawa, czy aby na pewno wp造w tego wieku by a tak istotny?
> nic poza XIX wiekiem nie wp造n窸o na ten charakter w tamtym czasie?...]

Wiek XVIII te wp造na, ale w mniejszym stopniu, a wiek XX mia niewielki wp造w.
Najwi瘯szy wp造w mia造 lata 60-te XIX w, kiedy powsta s造nny park zdrojowy
i charakterystyczna g堯wna aleja.

Krystian