Re: Jaki dysk 2 TB z dobrym współczynnikiem jakość/cena?

Autor: Latet <spam_at_spam.pl>
Data: Sun 28 Aug 2011 - 15:55:56 MET DST

> Sa jeszcze serie posrednie tzw AV (teoretycznie cichsze

> 2. w zasadzie w gre wchodza dwie firmy (Seagate i WD), gdzie kazda ma do
> zaoferowania cos z serii Green i cos szybszego

Stawiam wiec na WD. W ulubionym sklepie internetowym znalazłem aż 6 dysków WD o
pojemności 2 TB.

1. WD Caviar Green WD20EARX (2TB, 64MB, SATA/600) - 283 zł
2. WD Caviar GP WD20EARS (2TB, 64MB, SATA/300) - (5400 rpm), 24 dB, 288,00 zł

3. WD Caviar AV GP WD20EURS (2TB, 64MB, SATA/300) (7200 rpm ???) - 309 zł

4. WD Caviar Black WD2002FAEX (2TB, 64MB, SATA/600) 29 dB (7200 rpm ???) - 528

5. WD Caviar RE WD2002FYPS (2TB, 64MB, SATA/300) - 7200 rpm - 678,00 zł
6. WD RE4 WD2003FYYS (2TB, 64MB, SATA/300) - 7200 rpm - 689 zł

Czy wszystkie z powyższych maja sektory 4-KB?

4, 5, 6 muszę odrzucić ze względu na cenę.

Co do nr 3:
Tu czytam,
http://www.overclock.net/hard-drives-storage/876281-wd20ears-vs-wd20eurs.html
że "AV" oznacza... brak korekcj błędów, a dysk przeznaczony jest do rejestracji
video...

Pozostają mi 1. i 2. Czym się różni 1. od 2. (oprócz 600/300)? Polecileś 2.,
dlaczego?

Czemu 2. jest droższy niż 1, skoro ma Sata300, a 1. Sata600? Poza tym to raczej
wolny dysk:
http://dyski.cdrinfo.pl/dyski/1179-Western-Digital-WD20EARS-Caviar-Green-2000-64-SATA-II

Technologię IntelliPower - czy to zmienną prędkość obrotową talerzy? Jeśli
zmienna, to nie chcę, bo już uszami wyobraźni słyszę ten dźwięk rozpędzania się
talerzy... Nie chcę tak.

A jeszcze więcej dysków WD 2 TB wymieniono tu: http://dyski.cdrinfo.pl/dyski/ W
głowie mi się kręci od tego.

P.S.

Rozważając też ew. większe dyski natrafiłem na takie coś:

~~~~~~~~
Firma WD jako pierwsza w branży pamięci masowych oferuje dyski twarde o
pojemności 2,5 TB i 3 TB - największej, jaką udało się dotychczas uzyskać na
jednym dysku. Przy tak wysokich pojemnościach dają o sobie znać pewne problemy
ze zgodnością. Niektórzy dostawcy adapterów magistrali hosta (HBA) i chipsetów
nie zapewniają obecnie obsługi dysków większych niż 2,19 TB. Dla rozwiązania
tego rodzaju problemów ze zgodnością firma WD dostarcza dyski WD Caviar Green
2,5 TB i 3 TB z kartami HBA zgodnymi ze standardem AHCI. Zainstalowanie karty
HBA umożliwia poprawną obsługę dysków o wysokiej pojemności w systemach
operacyjnych przy użyciu istniejących sterowników.
~~~~~~~~~
Niepokojące - ale o jaką konkretnie niekompatybilność tu chodzi? Chyba nie o
sektory 4-KB? O coś innego, bardziej sprzętowego. Ale o co?

> Jezeli szybkie, to juz znasz odpowiedz, Jezeli naprawde szybkie, na system kup
> SSD, na dane jakis tani green i bedzie o niebo szybsze.

Pomysł na pewno wart rozważenia, z tym że tu się obawiam o budżet... Ale zapytam
w osobnym wątku o tanie ale dobre SSD na system :-)

latet