Re: Dziwny "pożar" z tyłu monitora

Autor: Andy Niwiński <andyniwinski_at_interia.pl>
Data: Fri 26 Aug 2011 - 15:40:28 MET DST

"Latet" <spam@spam.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:j385gq$go7$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Nie wiem co jest - siedzę, pracuję, nagle z tyłu monitora słychać głośne
> buczenie (jak z UPS-a przy braku napięcia w sieci - upsa nie mam), obraz
> na chwilę przygasł, rozległ się trzask podobny do trzasku przepalanej
> żarówki, z tyłu pojawił się snop iskier, trochę smrodku spalenizny, trochę
> dymu (b. niewiele). Całośc trwała ze 3 sek. poczym wszystko wróciło do
> normy... Wszystko działa OK, obraz na monitorze jak najbardziej poprawny,
> podświetlenie matrycy równomierne.
> Co to mogło być?
>
> P.S. Monitor Dell LCD 24".

> [...]
Prawdopodobnie strzelił któryś z kondesatorów. A przepalił się tak fikuśnie,
że zwarcie się "Upaliło" i będzie sobie niby całkiem ok chodził. Aż pewnego
razu się po prostu nie włączy. Wymiana wszystkich elko to koszt materiałowy
w granicach 10zł. No i jak sam tego nie dasz rady zrobić, to naprawiacz też
swoje weźmie.