Re: Po co nam dvd?

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Tue 23 Aug 2011 - 12:25:16 MET DST

On 23/08/2011 07:39, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> Ale kosztuje co przy kilkudziesięciu obsługiwanych firmach i
> lokalizacjach nie jest łatwe ani do przepchnięcia ani do wdrożenia.
> Poza tym nie ma dla mnie sensu by kontrolować każdy z kilkuset
> komputerów czy ktoś go zapomniał wyłączyć czy pracuje albo zostawił bo
> ssie jakieś torrenty. U mnie klient decyduje czy chce mieć włączoną
> maszynę czy też nie.

Kosztuje czy nie, robi przy okazji dużo innych pożytecznych rzeczy od
instalacji softu bez zawracania tyłka IT po zdalne zarządzanie laptopami
w chinach, więc szybko się zwraca w samym czasie zaoszczędzonym. Fakt,
że to nie dla biur po kilkanaście pecetów, ale cały czas pisałem o dużych.

> Dla dużej firmy i owszem. Ale w mojej sytuacji dla kilkudziesięciu
> małych firm gdzie każda swoje koszty traktuje indywidualnie nie ma
> takiej możliwości. Kilkaset komputerów nie zawsze oznacza jedną
> firmę. ;-)

Tu sytuacja oczywiście inna, bo nie dość że rachunek wzrośnie może o
50zł miesięcznie, to jeszcze w małych firmach nieraz szef sam przynosi
battlefielda, żeby po godzinach pograć. ;)

> Swoją drogą zerknij na pozamykane placówki bankowe - normą jest
> wylogowanie a nie wyłączanie maszyn na biurkach choć tam akurat jak w
> urzędach mogłyby być wyłączone.

W banku to może mieć jeszcze jeden cel - zaspany pracownik przyjdzie na
9 i może od razu pracować, zamiast czekać 10 minut na uruchomienie
wszystkich aplikacji. Ale tu znów wystarczy hibernację czy sleep mode
włączyć i po problemie. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil