Re: Porwnanie tuszy do drukarek ?

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 23 Aug 2011 - 11:15:50 MET DST

Dnia Tue, 23 Aug 2011 09:11:08 +0200, Marx napisał(a):

> pewności nie masz nawet w tuszach oryginalnych, ale jak za każdym razem
> zmieniasz na inne to masz pewność że jest inaczej :)

Wiesz - tak na mój gust, to takie UltraChrome K3 do Epsona StylusPro 3880 to
jednak zdecydowanie bardziej przewidywalne są. :)

> Więc najlepiej papier należy wybrać jeden, podobnie jak tusz, i należy
> się tego trzymać.

I to załatwia całą sprawę? A potem jest płacz i zgrzytanie zębami, że jednak
wygląda to mocno inaczej, niż na monitorze. ;D

> Z mojej praktyki wynika jednak, że są dwa rodzaje papieru (używam tylko
> błyszczących). Papier do dupy i papier dobry :)
> Mam w domu kilkanaście rodzajów gładkiego papieru, i generalnie
> obskakuje je za pomocą dwóch profili.
> Jeden profil jest do papierów lepszych, droższych - wydruk na tych
> papierach swobodnie konkuruje z tym z labu.

Lab też trzeba niejednokrotnie „oszukać”, żeby Ci autokorekcji nie wrąbał.

> Drugi profil mam dla papierów słabych - one generalnie są wszystkie
> równie słabe i nawet profil im niewiele pomaga. Tzn kolorystyka jeszcze
> jest jaka-taka, ale sam papier jest mało kontrastowy, zielenie zgniłe -
> drukuje na takim papierze tylko gdy na jakości mi nie zależy

To, który wydruk jest rzeczywiście poprawny, a nie tylko „ładny”, to by
można sprawdzać na zasadzie wydruku pól testowych i pomiaru
spektrofotometrem co w poszczególnych kostkach wypluła drukarka. Na razie
jedyne co masz, to rozróżnienie, że na tym papierze jest „ładniej”, a na
innym „gorzej”. Ale który wydruk rzeczywiście jest zbliżony do tego co masz
w pliku, to tak de facto nie wiesz. :)

> Może dodam jeszcze że przyzwoite tusze-zamienniki całkiem nieźle drukują
> na oryginalnym profilu (profil ten nie jest neutralny - jest mocno
> podciągnięty aby kolorowo wyglądało)

Oryginalnym profilu czego?

[ Paranoja też jest sposobem na życie.                                     ]
[                                (Murgen, Glen Cook "A imię jej ciemność") ]