Re: Porównanie tuszy do drukarek ?

Autor: Marx <Marx_at_nospam.com>
Data: Tue 23 Aug 2011 - 09:11:08 MET DST

On 23.08.2011 01:40, Przemysław Ryk wrote:

> Pewien jesteś, że się skład atramentu nie zmienia?
pewności nie masz nawet w tuszach oryginalnych, ale jak za każdym razem
zmieniasz na inne to masz pewność że jest inaczej :)

> Wystarczy sama zmiana papieru, a kalibrację i profilowanie rozpoczynasz od
> początku (chyba, że masz już profil barwny dla tej właśnie kombinacji
> drukarka + atrament + papier). :)
Więc najlepiej papier należy wybrać jeden, podobnie jak tusz, i należy
się tego trzymać.

Z mojej praktyki wynika jednak, że są dwa rodzaje papieru (używam tylko
błyszczących). Papier do dupy i papier dobry :)
Mam w domu kilkanaście rodzajów gładkiego papieru, i generalnie
obskakuje je za pomocą dwóch profili.
Jeden profil jest do papierów lepszych, droższych - wydruk na tych
papierach swobodnie konkuruje z tym z labu.
Drugi profil mam dla papierów słabych - one generalnie są wszystkie
równie słabe i nawet profil im niewiele pomaga. Tzn kolorystyka jeszcze
jest jaka-taka, ale sam papier jest mało kontrastowy, zielenie zgniłe -
drukuje na takim papierze tylko gdy na jakości mi nie zależy

Może dodam jeszcze że przyzwoite tusze-zamienniki całkiem nieźle drukują
na oryginalnym profilu (profil ten nie jest neutralny - jest mocno
podciągnięty aby kolorowo wyglądało)
Marx