Re: Porównanie tuszy do drukarek ?

Autor: Irokez <nie.mam_at_email.pl>
Data: Wed 17 Aug 2011 - 18:13:52 MET DST

Użytkownik "Mat" <M@..com> napisał w wiadomości
news:4e4bd7ad$0$2491$65785112@news.neostrada.pl...
> Chodziło mi o lepsze rozwiązanie porównując pojemnik z głowicą
> i taki bez. Ale już rozumiem.

Proste - z racji dużo większej ceny pojemników z zintegrowaną głowicą,
jeżeli dużo drukujesz kupujesz drukarkę, która ma głowice osobno.
Nie ma więc też takiego strachu, że zaschnie - bo przecież dużo drukujesz.
Pozostaje kwestia, że w końcu może i tak głowica paść (zużycie, bardzo
paskudny zamiennik)

Kupujesz model z zintegrowaną głowicą (takie robi HP na przykład), jeżeli
drukujesz znacznie mniej, a w razie zaschnięcia wywalasz pojemnik i kupujesz
nowy.
No ale koszta.

Laser nie zaschnie, ale tu masz podobnie - koszta taniej przy dużej ilości
wydruku mogą być duże.
Chyba że znajdziesz model, który jest już jakiś czas na rynku, czipy są
rozpracowane, tanie dosypki.
Jeśli chodzi o czarno-białe to na przykład posiadany przeze mnie HP LJ 6P,
zabytek, ale wydrukowanie 2500stron kosztuje mnie 8zł za toner.
Mały kombajn w firemce (skaner/kopiarka/drukarka) Brother DCP-7030 to 42zł
za pół kilo, czyli około 16-18tyś wydruków. Nie ma czipa.
Do mojego Xeroxa 100gram (3-4tyś kopii) jednego koloru to 22zł. Czipa sobie
sam programuję. Jak nie chcesz się bawić, to gotowy zamiennik 65zł za kolor.

> W przypadku drukarki laserowej jest jeszcze kwestia gabarytów.
> Są one zwykle większe, co czasami nie jest bez znaczenia.

Ano niestety, kawał drukarki ten Xerox.
Samsung CLP-320 jest mniejszy, ale 4-ro przebiegowe więc druk w kolorze
wolny.

Podsumowując - nadal pytanie ile tego chcesz drukować.
Bo oprócz tonera do lasera, trzeba pamiętać że po jakimś czasie wymienia się
też pas transmisyjny (w kolorze) czy bęben/fuser. W niektórych tanich jest
niewymienny, liczony na czas życia całej drukarki, albo też w cenie nowej. O
tym się praktycznie jak widzę nie mówi.

Pozdrawiam.

--
Irokez