Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Tue 16 Aug 2011 - 20:53:55 MET DST

On Tue, 16 Aug 2011, Rafa ukawski wrote:

> On

> Czy moesz poda jak wykadnie prawn, ktra mwi, i klientowi przysuguje
> zwrot kosztw transportu w przypadku odstpienia od umowy?

  Znajdziesz j w wyrokach sdowych, stwierdzajcych jednoznacznie
i "strony zwracaj sobie wszystkie wiadczenia" obejmuje
rwnie dostaw *do* klienta: klient kupuje towar *z* wysyk.
  Odsya na wasny koszt.

  Po prawdzie sam sugerowaem, eby unika traktowania jako
wyroczni opisw tworzonych przez wszelkie "ochrony KiK", bo
niejeden klient przegra proces w oparciu o cz takich
"rad", ale akurat ta jest w miar prawdziwa a na stronach
"konsumenckich" atwa do znalezienia ;)

  Znajdziesz do sporo opinii "dyskusyjnych", np:
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/46715-odstapienie-od-umowy-koszty-przesylki.html

...ale zwr uwag na *DATY*!

  "Zwrot wiadcze" zawsze napotyka na opr, bo jak niby
"zwrci wiadczenie transportu" - ale co robi, tak
postanowili.

  Tu "mocna" wersja wyroku, z odwoaniami na sam szczyt UE
w zakresie przepisw ktre obowizuj rwnie Polsk (nie
tylko *w* Polsce, ale rwnie *Polsk* jako stron umowy):

http://tiny.pl/h5jnr
(jak kto woli:)
http://bip.ms.gov.pl/pl/ministerstwo/wspolpraca-miedzynarodowa/prawo-unii-europejskiej/przeglad-wybranych-orzeczen-trybunalu-sprawiedliwosci-unii-europejskiej/orzeczenia-w-sprawach-cywilnych/download,464,12.html
+++
W tej sytuacji Trybuna, zgodnie z ugruntowan lini orzecznicz,
wskaza iS naleSy uwzgldni ogln systematyk i cel art.6
dyrektywy 97/7/WE, jakim jest zapobieganie zniechcaniu konsumenta
do wykonywania przysugujcego mu prawa odstpienia od umowy.

---
> W szczeglnych przypadkach gdyby tak byo dua grupa osb jest w stanie
> doprowadzi zgodnie z prawem praktycznie kady sklep do bankructwa.
  Pamitaj o jednym: klient odsya na wasny koszt!
  Niedawno byo o tym na .prawo i kto przytaczajc wyrok przejecha
si wanie na tym drobiazgu :)
  Klient NIE MA PRAWA:
- nie odebra przesyki (!), co spowodowaoby odesanie "na koszt sklepu",
  bo nie jest wtedy speniony warunek "strony sobie zwracaj" (klient
  ma prawo *ZWRCI* i *TYLKO ZWRCI*, nieodebranie nie jest "zwrotem"!)
- da kosztw odesania
  Oczywicie mowa o zwrocie "bo tak", nie reklamacji z tyt. niezgodnoci.
  Aby wic "utopi" konkuretna naleaoby zamwi wiele przesyek
i dostarczy mu je hurtem z powrotem, a to mogoby by ze wzgldu
na konieczno dopilnowania choby pozorw "zakupu konsumeckiego"
do trudne.
  Niestety, prawd jest i stanowi "metod" dla klientw ktrzy chc
pobawi si jakim sprztem dzie czy dwa za koszty przesyki.
> Ustawodawca musiaby by pijany tak stanowic. (co moe by bliskie prawdy ;)
  Moja zgoda co do opinii nie bdzie wyjtkowa, ale zaznacz e tym
razem adresatem nie jest Wysoki Sejm na Wiejskiej :)

> Myle, e nikogo nie interesuj fakty tylko wykadnia prawna, nawet jeeli
> jest bzdurna i jeeli nawet zmienia si co chwila... to jednak jest podstawa
> do roszcze i ew. sporw sdowych.
  No to prosz... ja tylko swoje 4 litery zabezpieczaem, nim by mi
w nie nakopa w zastpstwie Wysokich Ustawodawcw, podejrzewajc jakobym
uwaa takie postawienie sprawy za prawidowe ;)
pzdr, Gotfryd