Re: BIOS, a bariera 80 GB dla dysku ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 13 Aug 2011 - 10:23:28 MET DST

Dnia Fri, 12 Aug 2011 20:37:33 +0000 (UTC), _THX napisał(a):

> Walczę z notkiem, któremu zakupiłem nowy dysk 320 GB (PATA), a notek na to
> się wypina:
> HD Drive 0GB, POST: ERROR 0200
>
> Producent notka podesłał mi na maila odpowiedź, w którą nie mogę uwierzyć:
>
> The HDD is to large for the CF-51 series laptop.
> The CF-51 only shipped with a HDD as large as an 80GB S-ATA and there is no
> BIOS update that will casue the system to see larger.
>
> (no np. S-ATA to na pewno nie ma w moim notku, bo choćby taśma by się nie
> zgadzała, a taśma pasuje jak ulał do PATA).

> [...]

Nie.

Sprawdź, czy w tym BIOS-ie można ręcznie wpisać parametry dysku, wówczas
wpisz tam powiedzmy 8 GB, co pozwoli na wystartowanie systemu. Z resztą
powierzchni dysku Windows sobie poradzi. A jeśli nie, to poszukaj
jakiegoś programu typu Dynamic Drive Overlay (DDO). Z tym że rozwiązanie
software'owe może stwarzać problemy.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/