Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 12 Aug 2011 - 17:55:26 MET DST

"kamil" j23fs5$j9n$1@inews.gazeta.pl

> Wakacje wakacjami, ale zajął byś się czymś bardziej produktywnym.

Już raz zwróciłem Ci uwagę na braki w ortografii.
Teraz zwracam drugi raz. (teraz chodzi o końcówkę -byś)

> Zrób zdjęcia z zamkniętym deklem na różnych czułościach i przekonasz się, że różny poziom szumów będzie się inaczej kompresować w
> pliku wynikowym.

A Ty rzuć okiem do ,,historii dyskusji'' i zobacz, kto z nas
zauważył, że różne ISO dają różne wyniki a kto się tym zdziwił.

-=-

Weź też słowo 'kompresja' i porównaj je z (choćby) kompresorem.
Matryca aparatu ma ileś pikseli, zapis/reprezentacja obrazu ma
ileś bitów na jeden piksel, a efekt w CR2 może być niemal 10 razy
większy -- i to nazywasz kompresją?

-=-

W określeniu 'kompresja bezstratna' jest ważna ostatnia część -- 'bezstratna'.
CR2 jest zapisem z mniejszą stratnością niż BMP czy bezstratny TIFF. Łatwo to
zauważyć przy obróbce fotek -- zmiana czegoś w BMP jest nieodwracalna, podczas
gdy zmiana (na przykład balansu bieli) w CR2 jest odwracalna. Można zmienić BW
i zapisać plik, po czym przywrócić stan sprzed zmiany z zapisanego już CR2.

-=-

Kompresuje się coś gotowego -- natomiast w tym zapisie mamy po prostu zapis,
ale istotnie -- każdy zapis i każda zmianę można nazwać kompresją. ;)
(ale w jakim celu?)

-=-

Gdybyś miał pojęcie o tym, o czym chcesz pisać, nie nazwałbyś tego
zapisu kompresją w takim kontekście. W ogóle to jest jakaś kompresja,
bo matryca jest większa od karty i mieści jedno zdjęcie, zaś karta
mieści tych zdjęć cała masę. Od strony informatyki to po prostu
zapis, nie zapis z kompresją. A jeśli już jest tam jakaś kompresja,
to odwrotna, bo wynik jest większy po tej ,,kompresji''.

-=-

Mozna mówić o kompresji w JPG, ale raczej trudno w CR2.

-=-

Natomiast prawda jest, że dodatkowa informacja (choćby szum)
wydłuża plik wynikowy. 9i ma się to nijak do kompresowania)

Odrzucanie tego, co nie niesie informacji (czyli pomijanie tego,
co puste) można uznać kompresją, ale nie w takiej sytuacji jak
ta. W takim myśleniu każde pominiecie pustych słów (prawda? czy
tak? lub no) jest już kompresją. Nawet pomijanie informacji o tym,
czego matryca nie zanotowała ;) jest już swoistą kompresją.

Równie dobrze można mówić o tym, że matryca ma 4 subpiksele (zielony,
niebieski, czerwony i czarny) ale w trakcie kompresji ;) pomija
zapisywanie wyniku subpiksele czarnego. ;) Po prostu zapis nie
obejmuje tego, co nie niesie informacji, ale to trudno nazwać
kompresją, chyba że w tym celu aby zauważyć, iż takie pomijanie
nie niesie straty informacji. Wtedy można przeciwstawić zapis
'kompresja stratna' zapisowi 'kompresja bezstratna'.

-=-

Podobnie w skrócie można powiedzieć, że zawaliła się ściana w kinie,
choć to strop, i nie w kinie, ale w centrum. ;) Notabene -- być może
wewnątrz tego ,,centrum'' będzie i kino. :) Istotą informacji jest
błąd w budowie skutkujący tragicznie, nie zaś nazwanie tego obiektu
kinem czy galerią itd. -- nie jest tutaj ważne, czy to strop, czy ściana...

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'