BIOS, a bariera 80 GB dla dysku ?

Autor: _THX <j666.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 12 Aug 2011 - 22:37:33 MET DST

Walczę z notkiem, któremu zakupiłem nowy dysk 320 GB (PATA), a notek na to
się wypina:
HD Drive 0GB, POST: ERROR 0200

Producent notka podesłał mi na maila odpowiedź, w którą nie mogę uwierzyć:

The HDD is to large for the CF-51 series laptop.
The CF-51 only shipped with a HDD as large as an 80GB S-ATA and there is no
BIOS update that will casue the system to see larger.

(no np. S-ATA to na pewno nie ma w moim notku, bo choćby taśma by się nie
zgadzała, a taśma pasuje jak ulał do PATA).

No ale reasumując, gdyby rzeczywiście z tym Biosem z 2006 roku były kłopoty
(w co nie wierzę jednak):
Jeśli (posiłkując się np. innym komputerem) założę powiedzmy 4 partycje
podstawowe po 80 GB i tak sformatowany przepnę do notka, to ominę
ograniczenie Biosu (gdyby jednak rzeczywiście istniało)?