Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 11 Aug 2011 - 18:06:01 MET DST

"kamil" j20tnk$k1u$1@inews.gazeta.pl

> Bo focisz wtedy więcej szumu, którego nie da się tak łatwo skompresować. Kolejny dobry argument za używaniem jak najniższego
> ISO użytecznego w danej sytuacji.

Ty dobrze czujesz się? Chłody Ci nie zaszkodziły? ;)

> Bo przecież przed erą cyfrówek nie było dobrych zdjęć sportowych ani lotniczych, a portret wynaleźli dopiero 10 lat temu..

Były -- jedno zdjęcie lotnicze ogląda się latami, :) a pstryka w ułamku sekundy. ;)
Ale nie jedno każde ogląda się latami, lecz jedno dobre, które można nazwać efektem
finalnym. :) Na to jedno czasami składa się wiele -- mogą to być setki, mogą być
i tysiące...

> I własnie dlatego najpierw dobrze nauczyć się patrzeć, a dopiero później robić zdjęcia. Wtedy zamiast 30 zdjęć
> niewiadomoczemutakich, robimy trzy pokazujące nasz punkt widzenia świata. Niestety wciąż mi do tej umiejętności daleko..

Naprawdę daleko? ;) A ja nie znam żadnego fotografa,
któremu wystarczy jedno pstrykniecie na jedno zdjęcie. :)
Za to znam wielu takich, którzy pokazywali mi **masy**
niemal identycznych subproduktów czegoś, co w efekcie
nijak nie przypominało tych subproduktów.

Owszem -- bywa i tak, że dobry fotograf mając jedną
klatkę, zrobi zdjęcie nadające się do oglądania.
Zazwyczaj jednak i na to jedno -- składa się cała masa innych, pstrykniętych wcześniej...

IMO tak naprawdę żaden fotograf nie pokazuje świata obiektywnego
(choć przecież rysuje świat obiektywem) ale ukazuje swoje subiektywne
podejście do otoczenia, swoje myśli, odbicie obrazu świta powstałe
w jego myślach/umyśle.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'