Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Thu 11 Aug 2011 - 17:50:11 MET DST

On 11/08/2011 16:30, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> "kamil" j20prm$9r7$1@inews.gazeta.pl

> W moim (C 450 D -- rocznik 2008 AD) im wyższa czułość,
> tym więcej miejsca potrzeba na zapisanie RAWki. Skasowanie
> fotki robionej przy ISO 100 nie pozwoli na pstryknięcie
> fotki w ISO 1600, gdy przed skasowaniem nie ma już miejsca
> w ogóle.

Bo focisz wtedy więcej szumu, którego nie da się tak łatwo skompresować.
Kolejny dobry argument za używaniem jak najniższego ISO użytecznego w
danej sytuacji.

> Mnie wystarcza na 100 lat, ale pod warunkiem nieużywania aparatu.
> Dlatego też zwykle zabieram ze sobą netbook, aby wrzucać RAWki z karty.
>
> Co do ,,focenia'' w RAWach -- a można inaczej? :)
> Niby można -- i w RAWkach, i w JotPeGach zarazem, ale to
> i strata czasu (aparat zwykle nie nadąża) i strata miejsca...
> IMO każdemu zależy na jak największej szybkostrzelności. :)

> Powodzenia w: sporcie, lotnictwie, portrecie...

Bo przecież przed erą cyfrówek nie było dobrych zdjęć sportowych ani
lotniczych, a portret wynaleźli dopiero 10 lat temu..

> 30 fotek tego samego świata? ;)
>
> Jedną osobę jednocześnie będą fotografowały dwie różne :) osoby
> i będą z tego różne zdjęcia, różne spojrzenia, różne efekty,
> różne ujęcia... Na wszystko można patrzeć pod różnym kątem,
> w różnym oświetleniu, w różnym otoczeniu, z różnym nastrojem...

I własnie dlatego najpierw dobrze nauczyć się patrzeć, a dopiero później
robić zdjęcia. Wtedy zamiast 30 zdjęć niewiadomoczemutakich, robimy trzy
pokazujące nasz punkt widzenia świata. Niestety wciąż mi do tej
umiejętności daleko..

--
Pozdrawiam,
Kamil