Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 11 Aug 2011 - 16:06:11 MET DST

"kamil" j20kl1$lqm$2@inews.gazeta.pl

> Gier, także z dystrybucji cyfrowych mam zainstalowanych w tej chwili coś koło 20, od jakichś indie popierdółek przez Company of
> Heroes i Stalkery po Stacrafta 2. We wszystkie i tak nie gram jednocześnie, a kiedy przyjdzie ochota, sciągnie się między powrotem
> z pracy a kolacją.

Mnie brakuje czasu na oglądanie filmów (a przeca w czasie oglądania
można: dłubać w zębach, prasować, ćwiczyć/gimnsatykować_się...) a tu
tymczasem 20 gier?... Skąd ludzie biorą czas na te gry?!?

> Bez przesady, jak ktoś ma twoje podejście, to faktycznie 2TB zrobi
> się za małe w kilka tygodni..

IMO fotki zabierają sporo miejsca. 40 zdjęć zamiast jednego?
Panoramy, HaDeeRy, doświadczenia... Wszystko zajmuje miejsce
i przekręca licznik w aparacie... Bywa tak, że nie 40 trzeba
zrobić, ale i 400. :) Z tego ujęcia to podpatrzeć lub przeliczyć,
z tamtego tamto wyciąć, tu zamaskować to, tam wyciągnąć lub
spłaszczyć światła/cienie albo, i kolory... Coś doklonować,
a coś po prostu pstryknąć kolejny raz, bo dopiero na fotkach
widać detale, które nie rzucają się w oczęta ,,na planie''
a jednak są warte uwypuklenia... Obiektyw ma swoje wady
optyczne, ma swoje kąty widzenia, ma swoją rozdzielczość,
pogoda ma swoje kaprysy, matryca ma swoje pojemności...

Oczywiście geniusz potrafi zrobić dobre zdjęcie od razu,
za pierwszym naciśnięciem spustu, ale nie każdy jest geniuszem....

IMO to już nie te czasy, gdy człowiek z ,,rozmysłem'' naciskał spust,
wiedząc o tym, że została mu ostatnia klatka na filmie... Teraz prowadzi
się rozpoznanie poprzez pstrykanie!! Ileż to razy pstrykałem tylko po to,
aby wiedzieć, ile naprawdę mieści się w kadrze -- bo wizjer kłamie!!!!
Ileż razy na jednym ,,finalnym'' zdjęciu jest cała masa detali
pochodzących z różnych fotek... Nierzadko robionych z różną
ekspozycją, różnymi kątami widzenia obiektywu, a nawet widzianych
z różnych kątów czy o różnej porze, tak aby na ,,finalnej'' fotce
nie było ostrego cienia...

Czasami po prostu trzeba zrobić masę ,,ujęć'', aby zobaczyć :) w swojej
wyobraźni ,,prawdziwy'' obraz rzeczywistości, którą zamierza się dopiero
sfotografować, :) czyli przedstawić/zaprezentować na papierze czy matrycy. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'