Re: Dysk do starego komputera

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 10 Aug 2011 - 19:27:16 MET DST

Dnia 2011-08-10, o godz. 18:42:05
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):

> Kontroler IDE siedzi na przerwaniach 14 (Primary) i 15 (Secondary) i
> są one niedostępne dla innych urządzeń (chyba, że wyłączy się w
> BIOS-ie któryś kanał).

Nie tak do końca niedostępne. Często IRQ 15 drugiego kontrolera było
dostępne dla innych urządzeń bez wyłączania w BIOS-ie. Np. często w ten
sposób dawniej ustawiałem karty sieciowe - tzn. gdy wyłączałem z
różnych powodów PnP i zwykle nie wymagało to wyłączenie to kontrolera
dysku w BIOS-ie.

Zdrówko