Re: Prośba o ocenę zestawu AMD

Autor: Q <no_at_spam.pl>
Data: Fri 29 Jul 2011 - 16:08:57 MET DST

> Przerabiałem temat u siebie (Asus P8P67 Deluxe). Jeśli koniecznie chcesz
> kupować DDR3>1333 to zwróć uwagę na napięcie pracy - 1,5V przy wszystkich
> częstotliwościach, również tych po OC, a nie 1,65V.

Dokladnie.

> Ja dałem ciała i kupiłem 1,5V normalnie, ale już 1,65V@OC no i oczywiście
> o ich przetaktowaniu mogę zapomnieć. Działają stabilnie na 1333@1,56V.

Ja tez:
moje (2x4GB kingston hyperx grey) dzialaja stabilnie na 670 MHz (1340) przy:
- 9-9-9-24-1 @ 1.50V (1.49V real)
- 8-8-8-22-1 @ 1.60V (1.58V real)
- 7-7-7-21-1 @ 1.68V (1.66V real)

Wg specyfikacji (spd, xmp) maja:
- 685 MHz @ 9-9-9-25, 1.50V
- 800 MHz @ 9-9-9-27, 1.65V

Ogolnie nie polecam ich i calej tej firmy kingston.
Zadnej rewelacji. Zerowy potencjal OC.
GoodRamy lepsze, mimo, ze bez metalowych radiatorow.

No i te sztuczne ceny - za moje przeplacilem 60zl,
kupilem te 8GB za 275zl a po 3 dniach byly za 215zl...

> zupełnie wystarczające. W moim przypadku system przechodził wszelkie testy
> stabilności (Prime95, Intel Burn Test itp.) i myślałem, że wszystko jest w
> porządku. Udało mi się go dopiero przypadkowo "załatwić" po 15-20min
> Crysis 2 w FullHD i pełnych detalach.

Dokladnie - nie ma to jak gry.
Moj Phenom x2 3.3GHz po undervoltingu (1.3 -> 1.1 [V]) przechodzil
kilkugodzinne katowanie OCCT, HyperPi, memtestem+, itd.
Po wlozeniu karty PCI-e i odpaleniu jakiejs gierki system sypal sie.
Wystarczylo podniesc napiecie CPU do 1.124 V.
Teraz stabilny jak skala no i temperatury o 10-15*C nizsze,
i to przy waitraku chodzacym ok 2x wolniej.