Re: Prośba o ocenę zestawu AMD

Autor: divek <divek_USUN_TO_Z_ADRESU__at_op.pl>
Data: Fri 29 Jul 2011 - 09:45:31 MET DST

W dniu 2011-07-28 14:13, kamil pisze:

> Czy Pentium G840/850 będzie działać bez problemu z pamięciami szybszymi niż 1333? Specyfikacja
> Intela podaje kompatybilnośc z 1066/1333. Wziąłbym płytę Asrock P67 i
> póki co ten budżetowy procesor (na moje potrzeby i tak powinien
> wystarczyć), a będzie w przyszłości miejsce na łatwy upgrade CPU bez
> zmiany reszty komponentów.

To raczej odpowiednia płyta umożliwia OC pamięci powyżej 1333.
Przerabiałem temat u siebie (Asus P8P67 Deluxe). Jeśli koniecznie chcesz
kupować DDR3>1333 to zwróć uwagę na napięcie pracy - 1,5V przy
wszystkich częstotliwościach, również tych po OC, a nie 1,65V. Ja dałem
ciała i kupiłem 1,5V normalnie, ale już 1,65V@OC no i oczywiście o ich
przetaktowaniu mogę zapomnieć. Działają stabilnie na 1333@1,56V. Z
informacji znalezionych w sieci zauważyłem, że w przypadku tej płyty
wręcz wskazane jest ustawienie napięcia na 1,56-1,58V. Będziesz musiał
po prostu poszukać różnych ciekawych dyskusji o płycie, którą zakupisz,
choć przy Twoich zastosowaniach nawet domyślne 1,5V może okazać się
zupełnie wystarczające. W moim przypadku system przechodził wszelkie
testy stabilności (Prime95, Intel Burn Test itp.) i myślałem, że
wszystko jest w porządku. Udało mi się go dopiero przypadkowo "załatwić"
po 15-20min Crysis 2 w FullHD i pełnych detalach. Stąd przejście na
1,56V i teraz jest super nawet po OC procesora (Core i5-2500K).
Nie bój się nowej platformy. IMHO ja odnoszę wrażenie, że Sandy Bridge
jest trochę kapryśną i nieco niedopracowaną platformą (właśnie kontroler
pamięci CPU), ale po odpowiedniej konfiguracji biosu (pogrzebaniu trochę
w sieci) jest naprawdÄ™ bardzo mocna i stabilna.

PS. Zainwestuj w i3/i5-K. Ten G840/G850 przypomina mi trochÄ™ takie
niskobudżetowe, zamulone Celerony ;)

--
Pozdrowienia,
divek