Re: MS-DOS obchodzi 30 urodziny

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Fri 29 Jul 2011 - 15:47:10 MET DST

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości
news:y22q3e9mtdgm.sc7wmui6riyt.dlg@40tude.net...

> Czas leci... Mój pierwszy PC-et miał przeglądarkę Arachne for DOS i modem
> zewnętrzny 2kB/s :) Ta Arachne, coś koło 1 MB ściągała się pół nocy z
> 0202122.

wtedy już miałem Windows 95. Czasy dosowe to przed 1995 rokiem wtedy
korzystałem z TPSA BBS który uruchomiony był w Szczecinie. Oczywiście z
czysto dosowych lat to początek 1990 roku zaraz potem pojawił się Windows
3.0 który miałem odpalony na XT z bursztynowym monitorem hercules. Chodził
kulawo ale wiele ciekawych rzeczy można było zrobić. W tym XT-ku z prockiem
Nec v30@10MHz miałem jako jeden z niewielu stację 3.5'' 1.44. Dyskietka
wtedy potrafiła przechowywać dane 10 lat i mimo katowania nie padała tak jak
dzisiaj. Kosztowały one też odpowiednio więcej za paczkę około 40-50 zł.
Paczka 5.25 o pojemności 360MB kosztowała około 20-30 zł. Z ciekawostek
miałem nawet dyskietki firmy Stilon Gorzów które nie były nawet takie
tragiczne a pachniały trochę jak stary ser albo farba emulsyjna.