Re: Radeon 4870 zdechł - co w zamian

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri 29 Jul 2011 - 15:01:46 MET DST

Dnia Fri, 29 Jul 2011 14:22:23 +0200, Saiko Kila napisał(a):

> No niestety to jest norma. Ja używam tylko nvidii do programów
> wymagających wydajności grafiki (czyli głównie gier) i nie wiem w stu
> procentach jak to jest na AMD, ale w nv to zupełnie spodziewane jest że
> na nowych sterach stara (np. dwuletnia) gra będzie chodziła gorzej niż
> na tych sprzed dwóch lat.

Optymalizacje robią przede wszystkim pod nowe tytuły i nowe rodziny układów.
Zresztą w AMD jest IMVHO bardzo podobnie.

> Jeśli ktoś ma równocześnie zainstalowane tytuły z pewnego szerszego okresu
> to jest to wkurzające. Czasami te pacany wręcz kłamią w readme o
> zmianach, np. pisali kiedyś że poprawili błąd który spowodował
> zmniejszenie wydajności w Falloucie, a nic się nie zmieniło.

Pisali, której rodziny kart ta poprawka dotyczy?

> Multithreading mają, a gry (zwykle) nie. Czyli więcej rdzeni samym grom
> nie pomoże, ale zwolni troszkę mocy dla obsługi driverów, tylko tyle.

Mhm.

> Zwykle - na jednym wątku.

Mhm.

[ Cameroon: Men should grow up. House: Yeah, and dogs should stop licking  ]
[ themselves. It's not gonna happen.     ("House M.D. 1x03 Occam's Razor") ]