Re: Radeon 4870 zdechł - co w zamian

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_benatr.cy>
Data: Fri 29 Jul 2011 - 14:22:23 MET DST

Proces Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> zwrócił błąd:

> Do następnej wersji sterowników, gdzie to przez różne optymalizacje albo
> wydajność wzrośnie, albo wręcz przeciwnie. ;D

No niestety to jest norma. Ja używam tylko nvidii do programów
wymagających wydajności grafiki (czyli głównie gier) i nie wiem w stu
procentach jak to jest na AMD, ale w nv to zupełnie spodziewane jest że
na nowych sterach stara (np. dwuletnia) gra będzie chodziła gorzej niż
na tych sprzed dwóch lat. Jeśli ktoś ma równocześnie zainstalowane
tytuły z pewnego szerszego okresu to jest to wkurzające. Czasami te
pacany wręcz kłamią w readme o zmianach, np. pisali kiedyś że poprawili
błąd który spowodował zmniejszenie wydajności w Falloucie, a nic się nie
zmieniło.

> Rozwiń proszę, co tu masz na myśli, bo nie bardzo chwytam.

Multithreading mają, a gry (zwykle) nie. Czyli więcej rdzeni samym grom
nie pomoże, ale zwolni troszkę mocy dla obsługi driverów, tylko tyle.

> W sensie, że PhysX zapuszczony na procesor jedzie tylko po jednym rdzeniu?

Zwykle - na jednym wątku.

--
Saiko Kila
No, I won't fight a woman. It's not honourable!