Re: Nowy dysk i stary komputer

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu 21 Jul 2011 - 18:19:53 MET DST

"Borneq" napisał:

> Czy jeżeli chcę mieć jedną partycję to wybieram podstawową niezależnie czy
> dysk pierwszy czy drugi,

... czy trzeci, czy czwarty - czyli zawsze.

> a partycje rozszerzoną wybieram

nigdy - to relikt z czasów MS-DOS.

> tylko gdy chcę mieć więcej niż 4 partycje na dysku?

Po co na aż tyle? Bardziej elastyczny w zarządzaniu jest przemyślany system
katalogów, niż sztywny podział dysku na kawałki o stałej pojemności. Zresztą
de facto i tak będziesz miał tylko jedną partycję rozszerzoną, a na niej
tzw. dyski logiczne. Ta wielopoziomowa struktura jest napraszaniem się o
kłopoty.
Tylko raz spotkałem się z sytuacją, że potrzebny był podział na 4 partycje -
na komputerze moich dzieci, gdzie nie sprawdził się windziany system kont i
profili, cały śmietnik lądował i tak w All Users, tworząc na pulpitach
malowniczy burdelik.

JoteR