Re: RAID 5 a pad dysku.

Autor: marsel <marcin_at_pl>
Data: Thu 21 Jul 2011 - 18:39:35 MET DST

> tak 2 dyski mogą pracować.

Co znaczy, mogą pracować?
Czy można coś zapisywać na takiej macierzy, czy będzie ona tylko do odczytu?

> Po to masz raid 5 aby jeden dysk mógł
> wyparować.

Wiem, że jeden może wyparować, pytanie czy da się odczytać dwa pozostałe
bez tego podłączania trzeciego i odbudowy macierzy?

Pytam, bo do tej pory nie używałem RAID 5, a mam taki zamiar, tylko
zastanawiam się, co zrobić za jakiś czas gdy padnie jeden z dysków, a
nie będzie czasu lub możliwości odbudowy macierzy.
Będę miał bezproblemowy dostęp do odczytu danych - to mi wystarczy, czy
będę miał jedynie potencjalny?