Re: Dysk do magazynowania dóbr wszelakich

Autor: Andrzej Ława <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Wed 20 Jul 2011 - 12:10:01 MET DST

W dniu 19.07.2011 16:35, Przemysław Ryk pisze:

> Jak by nie patrzeć szybki zapis też mi mocno przydatny jest. :)

Zależy od konkretnego rozwiązania - jeśli zapisy są stosunkowo małe i
nieliczne, to w praktyce nie będzie to miało wpływu.

Jak ze wszystkim - zależy jak leży ;)

> Czyli pad fizyczny. Jak się zaczniesz bawić czymkolwiek i zdemolujesz dane,
> to od razu jest to odwzorowane na drugim dysku w mirrorze, nieprawdaż? :)

Ale mi chodziło o to, żeby mieć TRZECI dysk, który zostanie nakarmiony
danymi w RAID1, a potem zostanie odłączony i będzie jako kopia zapasowa
- albo do odtworzenia ręcznego, albo do włożenia jako nowy dobry dysk.

> Nie jest tak źle - serio. :)

Zwykle nie, ale czasem pojawiają się szczególne potrzeby ;)

> Ano właśnie.
>
> Wracając wobec czego do sedna - jaki 2TB dysk 3,5" z 7200 rpm polecacie? :)

Ja jako magazyn wybrałem Samsunga HD204UI - ma 5400rpm - i póki co
jestem zadowolony. Działa ładnie i bezproblemowo znosi wyjmowanie,
wkładanie i noszenie w plecaku :) Jego bliźniak siedzi w zapasowym
komputerze i póki co oba bezbłędne (ten w zapasowym trochę marudzi
SMARTem w sprawie dawnych błędów komunikacji, ale po prostu tamta płyta
nie obsługiwała wyższej prędkości SATA).

W robocie zainstalowane są jako "dysk sieciowy" dwie Barracudy 7200 w
mirrorze i niestety jedna ma już 17 reallokowanych sektorów (pół roku).
Dość szybko się pojawiły, ale póki co nie rosną, więc poczekam do
(prawie) końca gwarancji albo do padu (chodzą w RAID1 i jeszcze robię
kopie na trzecim dysku, dla odmiany WD , więc póki co nie ma paniki).