Re: Dysk do magazynowania dbr wszelakich

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 20 Jul 2011 - 13:21:29 MET DST

Dnia Wed, 20 Jul 2011 12:10:01 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

> Zależy od konkretnego rozwiązania - jeśli zapisy są stosunkowo małe i
> nieliczne, to w praktyce nie będzie to miało wpływu.
>
> Jak ze wszystkim - zależy jak leży ;)

W takim razie u mnie rozwiązanie odpada - zapisów jest sporo, wcale nie małe
porcje danych lądują: :)

> Ale mi chodziło o to, żeby mieć TRZECI dysk, który zostanie nakarmiony
> danymi w RAID1, a potem zostanie odłączony i będzie jako kopia zapasowa
> - albo do odtworzenia ręcznego, albo do włożenia jako nowy dobry dysk.

I w takim razie kopia zapasowa jest nieaktualna już w momencie utworzenia.
;D

> Zwykle nie, ale czasem pojawiają się szczególne potrzeby ;)

To nie jest rozwiązanie, które wymyśliłem w pięć minut, a raczej skutek
kilku lat pracy i sprawdzania różnych. :D

(ciach…)

> [...]
> komputerze i póki co oba bezbłędne (ten w zapasowym trochę marudzi
> SMARTem w sprawie dawnych błędów komunikacji, ale po prostu tamta płyta
> nie obsługiwała wyższej prędkości SATA).
>
> W robocie zainstalowane są jako "dysk sieciowy" dwie Barracudy 7200 w
> mirrorze i niestety jedna ma już 17 reallokowanych sektorów (pół roku).
> Dość szybko się pojawiły, ale póki co nie rosną, więc poczekam do
> (prawie) końca gwarancji albo do padu (chodzą w RAID1 i jeszcze robię
> kopie na trzecim dysku, dla odmiany WD , więc póki co nie ma paniki).

Wychodzi mi, że to jednak nie jest najgłupsze podejście, aby Seagate na
razie omijać.

[ You only have to understand something if it needs an explanation.        ]
[                             ("House M.D. 5e01 Dying Changes Everything") ]