Re: Dysk do magazynowania dóbr wszelakich

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 19 Jul 2011 - 14:44:59 MET DST

Dnia Tue, 19 Jul 2011 13:30:39 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

> Kopia zapasowa to swoją drogą, ale odtwarzanie z kopii to zawsze
> dodatkowe zawracanie głowy. A stripping ma to do siebie, że jak pada to
> solidnie.

Wiem. Serio serio jestem tego świadomy. :)

> Prywatnie wolę mirroring - w razie padu dysku wyjmujesz padnięty,
> wkładasz nowy i hulasz dalej.

Owszem. Tyle tylko, że jednak na RAID0 mam wyższą wydajność pracy.

> Dodatkowo mechanizm mirroringu można ładnie wykorzystać do
> automagicznego zrobienia pełnej kopii zapasowej.

Dopóki bierzesz pod uwagę tylko pad fizyczny, a nie logiczny. Kopie już mi
się automagicznie robią - podpięty pod Harmonogram Zadań skrypt z użyciem
robocopy i śmiga wszystko gdy śpię.

Zastanawiałem się swego czasu nad RAID5, ale jednak jego realizacja na
kontrolerach w chipsetach płyty głównej taka dość średnia jest. Przy RAID10
znowu za duże straty na pojemności są. Jak się człowiek nie obróci, tyłek
zawsze z tyłu. ;D

[ We can live with dignity. We can't die with it.                          ]
[                                  (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]