Re: sposób na bad sektory

Autor: Tomasz Jasiński <Belzebub_at_invalid.invalid>
Data: Sat 16 Jul 2011 - 01:43:49 MET DST

Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 15 Jul 2011 15:13:00 -0700 (PDT)
 doszła do mnie wiadomość
<40f985de-a9fe-42d5-bd31-cfcf4375f363@q1g2000vbj.googlegroups.com>
 od BearBag <cactusek@gmail.com> :
>Witam
>W laptopie od czasu do czasu pojawia mi się błąd, system zastyga,
>czasem pojawia sie komunikat typu "błąd przy próbie zapisu" lub "błąd
>urządzenia we/wy". Domysliłem się że po mału pada dysk i po
>zeskanowaniu HD tune znalazł mi trzy padnięte sektory. Dysk jest duży
>(500GB) i na razie chciałbym go dalej używać. Jak moge oznaczyć te
>sektory żeby system ich nie używał? Czy HD tune daje taką możliwość?
>Nie mogę sformatować tego dysku bo nie chce pozbywać sie tych danych.
>Dodam że systemowy scandisk nic nie wykrywa.
> [...]

Rozwiązanie znajdziesz tu:
http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html
w punkcie 3 "Jak usunąć bad sektory i wolne sektory?"
Operacja nie spowoduje utraty danych, wymusi tylko dokończenie
remapowania sektorów które dysk ustawił w kolejce, ale z jakiegoś
powodu ich nie remapuje (atrybut C5).