Re: Wymiana HDD - laptop

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 28 Jun 2011 - 17:37:32 MET DST

On 2011-06-28 16:25, 1634Racine wrote:
> X-Man in news:iub63n$5q2$1@inews.gazeta.pl
> [........................]
>

> cos mi sie zdaje, że jest przy transakcjach sieciowych taki
> warunek-absurd-podstep: rzecz oddawana nie moze miec sladow uzytkowania :)
>
> czyli co? mozna kupic sieciowo rower, zobaczyc rower, nie ma jednego kola,
> albo juz nie chcemy czerwonego, mozna odeslac bez slowa, bez \\

NIe, towar możesz zwrócić z co najmniej dwoch powodów
- niezgodnosc towaru z umowa, nie ma znaczenia czy byl uzywany czy nie
- nie podoba Ci sie kolor albo masz kaca - do 10 dni mozesz zwrocic (nie
zawsze otrzymasz zwrot kosztów transportu)

> Pytanie:
> wiec ile pocwiczyc mozna z dyskiem, ktory po pierwsze trzeba rozpakowac, po
> drugie cos na nim upakowac np. z ghosta, żeby zobaczyc, że moze i system
> dziala (albo w ogole nie podnosi sie na tym akurat dysku), ale dysk grzeje
> sie jak glupi?

Zwrot bez jakiejkolwiek podstawy sluzy nie testowaniu produktow, a
zwiazany jest z tym ,ze nie widzisz co kupujesz. W sklepie tradycyjnym
generalnie widzisz i tam nie ma takiego obowiazku przyjecia towaru
(oczywiscie sprzedawca moze sie na to zgodzic, ale nie musi)

Powyzsze nie wyklucza dochodzenia swoich roszczen zwiazanych z
niezgodnosci towaru z umowa. W praktyce jezeli chcesz pouzywac sobie
sprzet, najlepiej warto dogadac sie ze sprzedajacym na mozliwosc zwrotu.

Laptopy bywaja czasami niestandardowe, wiec takie namacalne wlozenie
warto wykonac, w praktyce samo podlaczenie dysku i wylaczenie laptopa,
powoduje zwiekszenie licznika wyl/zal, a ze ten nie jest zerowy po
przyjsciu z fabryki. tu nie ma problemu

> nawet gdy zobaczy dysk, to jest pytanie jak wyzej: a jak na tej akurat
> plycie (zazwyczaj starszej generacji) pracuje?

Jak chcesz sobie testowac, to uzyj języka i porozmawiaj ze sprzedawca. W
przypadku gdy towar jest wadliwy, zawsze mozesz go zwrocic. Ludzie
bardzo roznie uzywaja komputerów, spotkalem sie z przypadkiem, iz dysk
nie dzialal na podkreconym sprzecie i wlaczanej emulacji ATA. Po
przelaczeniu na SATA zaczelo funkcjonowac, ale klient zaplaci dwa razy
za wysylke, czyli zwrot do serwisu i odeslanie na jego koszt sprawnego
sprzetu.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/