Re: Wymiana HDD - laptop

Autor: Golibroda <ala_at_ma.asa>
Data: Mon 27 Jun 2011 - 20:12:43 MET DST

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości
news:iu91sh$b5n$1@news.onet.pl...

> Każdy SATA o wysokości do 9.5mm będzie pasował (obecnie dyski do 750GB,
> 1TB mają 3 talerze i wysokośc 12,5mm)
>
> Przy wymianie dysku na wyraźnie większy i o wyższej prędkości obrotowej
> szczególnie warto uważać na wydzielanie ciepła (odprowadzenie ciepła to
> jeden z największych problemów notebooków, tym samym dana seria dobrze
> współpracuje z pewną grupą dysków).
>
> Dla przykładu HM640JJ Samsunga ma bardzo wyżyłowane parametry (w tym pobór
> prądu), jednym z lepszych wyborów są black scorpio (bardzo trwałe (na
> podstawie ilosci reklamacji w porównaniu do konkurencji), szybkie i chyba
> [...]

Dzięki za podpowiedzi.

Konsultowałem się ze wsparciem HP i otrzymałem info, że żaden dysk 500GB nie
bedzie działał z tym laptopem. Mówili,że max pojemność to 250 GB bo
większego płyta nie przyjmie (może by wymiana BIOS - jeśi takowy nowy jest
by pomogła) . Także może być kłopot z odzyskiwaniem systemu z płyt recovery.
Gdy zapytałem się czy mogę zainstalować na kluczu OEM HP system z innej
płytki to otrzymałem odpowiedź, że klucz napisany przez HP nie bedzie
pasował do normalnych instalek.

Więc pewnie by trzeba poeksperymentować, ale chyba ze wzgledu na mozliwe
kłopoty chyba sie wycofam z pomusłu. Bo zamiana 160 na 250GB mija się z
celem. Chyba,że będę miał kiedyś możliwość podpiac na chwilę jakiś inny dysk
to zweryfikuję porady HP.

dziękuję i pozdrawiam
Piotr

P.S. Chyba,że HP wpuszcz mnie w maliny :)