Re: Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 22 Jun 2011 - 19:13:33 MET DST
Message-ID: <itt7s8$5lk$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

On 2011-06-22 16:05, Maciek Babcia Dobosz wrote:
> Dnia 2011-06-22, o godz. 14:25:18
> Rafał<rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):
>
>> Nie sądze, na pewno nie w każdym przypadku. Kupujesz tzw. dysk HP,
>> masz serwis HP do tego stopnia, że np. w ciągu 24h ktoś przyjedzie i
>> wymieni Ci na nowy.
>
> Ta... Gratuluję przeczytania ulotek reklamowych ;-) W realu nie jest
> tak słodko.
> Ćwiczyłem ~2 tygodnie temu z jedna dużą drukarką z
> wykupionym dodatkowo HP Care Pack z gwarancją NBD. Zgłoszenie w
> poniedziałek rano - powinni naprawić do wtorku do wieczora. Po czym we
> wtorek rano telefon że nie naprawią bo nie ma w kraju kompletu części
> do tego modelu. I że powinni do piątku ściągnąć ale na wszelki wypadek
> informują że może to potrwać do następnego poniedziałku a maszyny na
> czas naprawy nie maja i tyle. Naprawione w piątek koło 16.00 czyli po 3
> dni po terminie. I co nam Pan zrobi? Nic - jesteś jeleniem który
> dopłacił 20-30% ceny za dodatkową gwarancję a my Cię mamy w nosie.
> Miejsce akcji: stolica pewnego trzydziestoparomilionowego państwa w
> Europie.

Nie korzystam ze sprzętu HP, więc tym samym nie czytam ich ulotek. . Nie
chce tu wnikać w warunki specyficznej gwarancji, jest to umowa pomiędzy
klientem a dostawcą, jeżeli jej warunki są nieakceptowalne (np. nie ma
kar umownych dla serwisu), to takiej umowy się nie podpisuje. Może dell
lub IBM ma lepsze warunki. Przy odpowiedniej skali warunki są negocjowalne.

>
> Jako ciekawostkę dodam że potwierdzenie rejestracji Care Packa przyszło
> kilka dni po naprawie mimo że zarejestrowany był prawie 2 lata temu a
> do zgłoszenie naprawy via WWW HP rejestracja tuż po zakupie była
> konieczna i sami popędzali...

j/w. Warunki umowy (nie marka). Jeżeli mamy zastrzeżenia co do warunków,
możemy kupować sprzęd 2-3 razy tańszy i serwisować własnymi siłami.
HP/Dell/IBM może sobie założyć, że serwisuje sprzęt tylko wtedy, gdy
komponenty pochodzą z ich źródeł, ale samo kupno komponentu nie daje
gwarancji/odszkodowania.

Bez czytania konkretnej umowy i warunków /Next Business Day/, zazwyczaj
są różne poziomy obsługi klienta zależne od wykupionych warunków
serwisowych. Te zaś mają znaczenie w dużej skali - np. 100 serwerów. w
przypadku jednego trudno mi się wypowiadać.

-- 
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
Received on Wed Jun 22 19:15:02 2011

To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 22 Jun 2011 - 19:51:02 MET DST