Re: dysk 2.5 odporny na wstrzasy

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 19 Jun 2011 - 07:20:19 MET DST

> Tzn przy przeciążeniu to już po ptakach, on sie parkuje w zeroG :)
> miałem tak w kamerze z hdd jvc, ale tam był 1.8" - potrafiła się
> nawet wyłączyć podczas wyskoków samochodem (jeżdzę off-road).
> Przy czym to parkuje tylko głowice, samo walnięcie o ziemie i tak może
> mu coś w środku popsuć - chyba tu jedynie ssd (brak mechaniki)
> zapewniają najlepszą ochronę - oczywiście też do pewnej ilości G :)

Jeżeli w kamerze parkowanie faktycznie przeszkadza, w typowym dysku
przenośnym już nie tak bardzo, gdzie ważniejsza jest niezawodność.

Oczywiście dysk najbardziej wrażliwy jest w trakcie operacji
zapisu/odczytu i raczej nic go nie uchroni przed mocniejszym
wstrząsem/przeciążeniem.

Jeden z seagate, który ma czujnik przeciążenia:
http://luktronik.pl/pl/p/Seagate-500GB-2.5-ST9500420ASG-7200-16MB-SATA-II/119