Re: ile pamieci

Autor: J.F. <jfox_xnospamx_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 07 Jun 2011 - 08:15:10 MET DST

On Tue, 7 Jun 2011 04:04:42 +0200, Q wrote:
>Kupic dzisiaj mniej niz 4GB (ok 150zl) to kretynizm.
>Ludziom uzywajacym komputera do czegos wiecej
>niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.
>I prosze - nie mowe, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...

tez nie mowie, tylko 8GB .. czlowiek tyle nie napisze.
Jego aparat owszem, moze tyle zrobi.

>BTW: dolar od kwietnia 2011 jest tani jak nigdy...

Krotka masz pamiec :-)

>- czytnik grup: 100MB

Ale po co mu ? Z natury rzeczy powinien trzymac wszystko na dysku,
a do sprawnej obslugi bazy danych potrzebuje raptem troche cache.
100MB - co to ma byc, dwuletnia produkcja jednej grupy ?

>- gg: 100MB

gadulca mam jakas zaprzeszla wersje, ale 100MB do wyswietlenia dwoch
malych tekstowych okienek ? Nawet z radio internetowym .. no i moj
pokazuje 6MB

>- winamp: 50MB

Tez zastanawiajace.

>A tak naprawde polowa tego "minimalu" jest w stanie pokazac
>przy 1GB RAMu zolty trojkacik :).

Pytanie czy nas systemy nie oszukuja.

>Takie czasy - wzystko zrobilo sie ladne, krowiaste i zamulajace...

no ale z drugiej strony naprawde zachodze w glowe jak moze programista
sensownie tyle pamieci zajac. Rozumiem ze ktos moze wielkie macierze
liczyc - ale my tu np o glupim czytniku news :-)

J.