Re: dysk USB 2.5" z zasilaczem

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 31 May 2011 - 18:49:20 MET DST

On 2011-05-31 18:40, Marek wrote:

> Ten też napędza, ale na infolinii N mi powiezieli, że ma być z zsilaniem
> zewnętrznym, pytałem więc w ADB, i odpisali mi to samo. Miałem nadzieje, że
> podadzą, ile prądu można brać z USB, bo w specyfikacji nie ma. Pewnie z
> większością dysków zadaiała, ale jak tak kazali... Sam zasilacz jest na
> 1500 mA, więc rzeczywiście chyba specjalnej rezerwy prądowej nie posiada.

Zgodnie ze specyfikacja USB2.0 musi dac 0.5A, dyski w czasie startu
biora ok 1A, pozniej w zdecydowanej wiekszosci przypadkow ponizej 0.5A,
stąd "czasami działa, czasami nie".

Możesz np. podpiąć dysk 2.5" z wejściem na zasilanie, jeżeli będzie
działał - ok, jeżeli nie, podepnij zasilacz. Teoretycznie jest ryzyko
przeciazenia USB, sam musisz zdecydowac (osobiscie nie spotkalem sie z
przypadkiem uszkodzenia USB przez dysk, jezeli port daje za malo pradu,
dysk nie jest w stani sie rozkrecic)