Re: Zamiana dysku - czy dobrze wykonałem

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 24 May 2011 - 10:51:15 MET DST

"Agent" irfev2$9k8$1@news.onet.pl

> Nie no jeden dzień się namyślałem jak to zrobić
> jeden robiłem i po weekendzie o tym napisałem :)

Niemal z podobną szybkością ja montuję półkę, która mi stale
rośnie -- być może od zwiększającej się wilgoci. :) (a rosnąc,
nie mieści się pomiędzy ścianami)

> Może skopiował wszystkie ale efekt był tkai że Windows nie ruszył.
> Rady aby skopiować cały dysk okazały się najlepsze jednak
> jestem przekonany że istnieje możliwość skopiowania tylko
> wybranych partycji tak aby działał klawisz od uruchamiania
> partycji recovery i windows działał.

Cudów nie ma. [albo są] Jeśli wiesz, jak rusza system operacyjny, wiesz, co
zrobić. System zwykle rusza tak: BIOS-->MBR-->BT-->OS-->aplikacje. MBRów może
być wiele, ale w BIOSie pokazujesz, o który Ci chodzi -- lub podajesz kolejność
startowania w razie niepowodzeń. W MBRze podajesz, która partycja jest aktywna,
więc wskazujesz, do której należy przenieść sterowanie z MBR.

Startowanie może wyglądać inaczej za sprawą bootmenadżerów modyfikujących program MBRu.

Jeśli w nowym komputerze system startuje inaczej za sprawą F# -- można zobaczyć,
dlaczego inaczej startuje i to odtworzyć bez potrzeby kopiowania całego dysku.

Ja nie korzystam z partycji recovery. Kilka razy skorzystałem i uznałem, że to
nie dla mnie rozwiązanie. Po pierwszej podmianie (160 GB --> 320 GB) dysku miałem
tę partycję, lecz przy drugiej podmianie (320 GB --> 500 GB) już tej partycji nie
skopiowalem.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'