Re: Paski na ekranie - uszkodzona karta graficzna (?)

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 16 May 2011 - 06:15:25 MET DST

Dnia Sun, 15 May 2011 12:04:11 +0200, Bugatti napisał(a):

> "Radiator" jest z tworzywa i w dodatku mocno przyczepiony więc nie ściągałem
> bo bałem się że urwe zaczepy.

Hmm... Poczekaj moment, bo nie wiem, czy Cię dobrze zrozumiałem. Masz na
myśli podobnego rodzaju zaczepy, jak na zdjęciach:
- http://www.cooling.pl/image.php?image=551132&type=main (trochę logotyp
sklepu przysłania :-/)
-
http://chlodzeniepc.pl/wp-content/uploads/2010/03/zalman-zm-nb32k-p_460266vb.png
- http://img.toya.net.pl/recenzje/asus1.jpg
- http://images.kbench.com:8080/kbench/article/2004_12/k26615p1n27.jpg

Jeżeli nawet nie masz mocowania plastikowymi kołeczkami, a śrubami, to nie
zmienia to faktu, że między samym radiatorem, a układem jest nałożona pasta
lub klej termoprzewodzący. I zgodzę się tu z =Marcos=, że jest
prawdopodobne, że nie jest on już "pierwszej świeżości" i nie odprowadza
prawidłowo ciepła z GPU na radiator.

> Ale seryjny wentylator miał 30 - 35 mm a obecny ma 60 mm (i jest większej
> wysokości) więc dmucha większy strumień powietrza niż seryjny. W dodatku to
> było dawno a paski zrobiły się 2 miechy temu więc znacznie później od
> wymiany wentylatora.

Mimo wszystko jedną z moich propozycji jest zdjęcie radiatora z GPU,
oczyszczenie ze starej pasty / kleju termoprzewodzącego i ponowne założenie
oczywiście po przesmarowaniu świeżą pastą.

Kolejne rzeczy do sprawdzenia / zrobienia, to moim zdaniem:
- wyłączenie komputera, przetarcie styków AGP spirytusem
- sprawdzenie poprawności siedzenia karty w slocie
- sprawdzenie innego kabla sygnałowego

(ciach...)

[ Flaszka wódki jest jak kobieta: przyciąga wzrok od pierwszego            ]
[ wejrzenia, a czy jest dobra, czy beznadziejna poznajesz dopiero rano.    ]
[                                                     (znalezione w necie) ]