Re: Dysk przenośny USB

Autor: Budzik <budzik61_at_poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Data: Sun 15 May 2011 - 22:57:19 MET DST

Użytkownik Rafał Łukawski rafalweb@lukawski.pl ...

> Najwyraźniej jeden z dysków pobiera więcej prądu przy starcie. Zgodnie
> z definicja USB2.0 nie jest dostosowane do zasialnia (rozruchu)
> większości dysków 2.5" - więcej info: http://luktronik.pl/pl/n/5

chyba tak, chociaz zeby było smieszniej na tym niedziałającym dysku jest
napis +5v ... 0.05A

> Sprzęt nie-pc może także mieć ograniczenia co do pojemności dysków -
> sprawdź a) czy dysk po podłączeniu się rozkręca
> b) czy w instrukcji/specyfikacji nie ma ograniczenia co do pojemności

dysk ktory działa ma wieksza pojemnosc (750GB) wiec to nie to.

> Każda obudowa z USB2.0 powinna mieć wejście na zasilacz 5V,
> podłączenie zasilacza rozwiąże problem.

akurat ta nie ma.
Natomiast w przypadku nowego dysku wolałbym taki ktory działa z mniejszym
prądem - mniejsza szansa na ewentualne problemy "nie dziala" w przyszłosci.
Macie tu jakies wskazania, ktore dyski potrzebuja mniej pradu? Oczywiscie
zgodnie ze wskazaniami powyższego artykułu ma to być dysk (obudowa) USB
3.0.