Re: Dysk przenośny USB

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 16 May 2011 - 07:31:07 MET DST

On 2011-05-15 22:57, Budzik wrote:
> Użytkownik Rafał Łukawski rafalweb@lukawski.pl ...

> chyba tak, chociaz zeby było smieszniej na tym niedziałającym dysku jest
> napis +5v ... 0.05A

Pobór prądu zmienia się w zależności od tego, co robi dysk. 50mA być
może w stanie uśpienia.

> dysk ktory działa ma wieksza pojemnosc (750GB) wiec to nie to.

> akurat ta nie ma.
> Natomiast w przypadku nowego dysku wolałbym taki ktory działa z mniejszym
> prądem - mniejsza szansa na ewentualne problemy "nie dziala" w przyszłosci.
> Macie tu jakies wskazania, ktore dyski potrzebuja mniej pradu? Oczywiscie
> zgodnie ze wskazaniami powyższego artykułu ma to być dysk (obudowa) USB
> 3.0.

Dysk USB3.0 ma sens jedynie wtedy, gdy masz urządzenie/komputer z
USB3.0. Z tego co pamiętam dyski wewnętrzne (nie obudowy z dyskami) WD
mają możliwość zmniejszenia prądu rozruchu poprzez założenie zworki. W
tym jednak wypadku obudowę z dyskiem musisz złożyć sam.

Niektóre dyski zewnętrzne mają naddto rozbudowany interfejs USB (np. WD
Essential), który np. pokazuje dwa urządzenia - np. wirtualny napęd CD
(z oprogramowaniem) + dysk HDD. Takie mogą stwarzać problemy z
odtwarzaczami.

Jeżeli producent nie podaje listy kompatybilnych dysków, najlepszą
metodą jest po prostu sprawdzenie czy urządzenie działa, proponuje
porozumieć się ze sprzedawcą pod kątem możliwości zwrotu. Trudno
jednoznacznie stwierdzić co w takiej Wiwie siedzi.