Re: Dysk przenośny USB

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 15 May 2011 - 14:19:05 MET DST

On 2011-05-15 13:54, Budzik wrote:
> Mam dwa przenośne dyski USB - oba zasilane z jednego przemowu USB.
> Jak myślicie - jaki może być powód iż jedne z nich jest wykrywany przez
> odtwarzacz Wiwa hd-100 a drugi nie jest.
> Spróbowałem przeformatowania NTFS - FAT32 - dalej to samo.

Najwyraźniej jeden z dysków pobiera więcej prądu przy starcie. Zgodnie z
definicja USB2.0 nie jest dostosowane do zasialnia (rozruchu) większości
dysków 2.5" - więcej info: http://luktronik.pl/pl/n/5

Sprzęt nie-pc może także mieć ograniczenia co do pojemności dysków - sprawdź
a) czy dysk po podłączeniu się rozkręca
b) czy w instrukcji/specyfikacji nie ma ograniczenia co do pojemności

> Chciałbym obecnie kupić kolejny dysk - jak zabezpieczyć się przed sytuacją
> w której nowy dysk nie będzie wykrywany a co za tym idzie nie będzie
> spełniał wymagać, które dla niego zpalanowałem?

Każda obudowa z USB2.0 powinna mieć wejście na zasilacz 5V, podłączenie
zasilacza rozwiąże problem.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/