Re: am3 vs. am2+ i moc w bezczynnosci

Autor: m7marek <m7marek_at_interia__.pl>
Data: Wed 11 May 2011 - 18:31:29 MET DST

Użytkownik "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:iqajpo$g08$1@inews.gazeta.pl...

> Ostatnio zmieniłem płytę do mojego sześciojajecznego phenoma z AM2 na AM3.
> Pamięci wsadziłem 2000. Różnica wydajności jest ale nie rzuca na kolana
> (~10%). Przy mniejszej ilości rdzeni ponoć jeszcze mniejsza. X4 jest
> stosunkowo energoosczędnym procesorem lecz do wersji LE nie podskoczy.

na pewno dużo mniej prądu bierze LE po obciązeniem, ale w stanie
bezczynności, to dla mnie już nie jest to takie oczywiste, po pierwsze X4
wykonany jest w lepszej technologi 45nm a LE w 90nm,
po drugie drugie, w trybie bezczynosci szybszy procesor teoretycznie przez
mniejszy czas pracy powinien pracować, a dłużej być w trybie niskiego
zuzycia energii, ale nie wiem co przeważy i o ile.

> Nawiązując do tego co napisał ToMasz - na twojej płycie na pewno da się
> odblokować rdzenie w Phenomie B55. Oczywiście jak trafisz procesor, który
> ma te rdzenie nie uszkodzone.

jakoś niegdzie nie mogą w sieci natrafić potwierdzania jakoby moja płyta
miała możliwość odblokowania rdzeni, a na pewno nie zrobię tego z poziomu
biosu, chyba że jest jakiś programik.