Re: am3 vs. am2+ i moc w bezczynnosci

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neostrada.pl>
Data: Tue 10 May 2011 - 07:51:54 MET DST

Dnia Mon, 9 May 2011 19:43:45 +0200, m7marek napisał(a):

> witam
>
> ostatnio nie jestem w temacie nowszych procesorów.
> obecnie mam ekonomicznego Athlona LE-1620 2,4GHz
> płyta GA-MA78GM-S2H na 780G
> DDR2 2x1G 800 w dualu
> tak się zastanawiam nad zamiana na jakiegos 4rdzeniowca,
> myslałem o AMD Phenom II X4 840 bo ma chyba najlepszy stosunek
> ceny/wydajnosc
> ale to jest na AM3.
> no i pytania:
> 1) ile procent tracę na wydajności (1755) stosując na AM2+ i na tych
> pamieciach?
> [...]

Ostatnio zmieniłem płytę do mojego sześciojajecznego phenoma z AM2 na AM3.
Pamięci wsadziłem 2000. Różnica wydajności jest ale nie rzuca na kolana
(~10%). Przy mniejszej ilości rdzeni ponoć jeszcze mniejsza. X4 jest
stosunkowo energoosczędnym procesorem lecz do wersji LE nie podskoczy.
Nawiązując do tego co napisał ToMasz - na twojej płycie na pewno da się
odblokować rdzenie w Phenomie B55. Oczywiście jak trafisz procesor, który
ma te rdzenie nie uszkodzone.