am3 vs. am2+ i moc w bezczynnosci

Autor: m7marek <m7marek_at_interia.pl>
Data: Mon 09 May 2011 - 19:43:45 MET DST

witam

ostatnio nie jestem w temacie nowszych procesorów.
obecnie mam ekonomicznego Athlona LE-1620 2,4GHz
płyta GA-MA78GM-S2H na 780G
DDR2 2x1G 800 w dualu
tak się zastanawiam nad zamiana na jakiegos 4rdzeniowca,
myslałem o AMD Phenom II X4 840 bo ma chyba najlepszy stosunek
ceny/wydajnosc
ale to jest na AM3.
no i pytania:
1) ile procent tracę na wydajności (1755) stosując na AM2+ i na tych
pamieciach?
2) podają 95W, teraz mam 45W, ale o ile więcej (bo chyba nie mniej) mocy w
stosunku do mojego starego pobiera taki 4rdzeniowec bezczynnosci lub przy
powolnym przegladaniu WWW bez reklam we flashu?
3) ile procent polepszyła by mi się wydajność samego proca i pamieci, po
wyłaczeniu zintegrowanej grafiki o dorzuceniu drugiej, bo ta zintegrowana
zabiera mi 256MB?

wiem ze na pytania nie ma jednoznacznych odpowiedzi, wszystko zalezy od
chwilowych warunków, ale tak szacunkowo.