Boot z CD/DVD - rożnice w sprzętach

Autor: Uni <universis_at_wp.pl>
Data: Mon 09 May 2011 - 10:06:36 MET DST

Mam w laptopie uwalony CD/DVD i korzystam ze zwykłego CD/DVD - ATA
połączonego poprzez przejściówkę ATA/USB. Ten sprzęt to praktycznie
jedyna droga do czytania krążków cd/dvd i postawienia systemu na nowo.
Mam dwa sprzęty : Pioneer - model PIO-DVR-116DBK - czyta wspanale
płytki cd/dvd i zapisuje - boot z płytki z WinXP jednak ustaje po
wpisaniu się linijki : "Wiśnięcie dowolnego klawisza spowoduje
uruchomienie się z cd/dvd", drugi sprzęt to mniej szumny w nazwie
firmy - LITE-ON model LDW-401S - do tej pory pracował poprawnie i był
z niego boot z płytek CD/DVD, niestety padł.

Moje pytanie : jaki sprzęt kupić z tego tematu żeby był boot
systemowy w płytek cd/dvd - jak to poznać po jakichś może
oznaczeniach tych sprzętów ?