Re: MSI Radeon HD 6850 Cyclone Power Edition - temperatury

Autor: Leszek <leszek47usunto_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 09 May 2011 - 09:12:33 MET DST

W dniu 2011-05-09 02:10, Tasiorsa pisze:

> Najnowszy Chrome uzywa GPU dlatego jak masz wlaczona przegladarke to
> zegary ci praktycznie nie spadaja do niskich. Zrob test zamknij
> przegladarke i zostaw goly pulpit ide o zaklad ze bedziesz mial niskie
> zegary :) a po odpaleniu Chrome zaraz skocza...
> Ja mam Chiefteca Big Tower + Tagana BZ 800 (cooler Bequiet) + 3 coolery
> Bequiet i na procku Scythe Mugen 2 i jak mowie gdy uzywam przegladarki
> uzywajacej GPU (FF 4, Chrome, IE9) temp mam okolo 55C i cooler 47-52%

Dziwne, tym razem zbadałem sprawę automatycznego obniżania taktowania
nie w Catalystach, tylko patrzyłem na wskazania Real Temp 3.60
odświeżane co sekundę. Okazuje się że gdy wyłączę pokaz slajdów tła
pulpitu, napięcie i taktowanie GPU jest znacznie obniżone. Gdy pokaz
slajdów jest włączony, Real temp też pokazuje, że te parametry są
obniżane, tylko w chwili zmiany tła skaczą do maksymalnych wartości. Gdy
wyłączyłem tła pulpitu i otworzyłem kilka stron w Chrome, też wszystko
było obniżone, więc w przypadku tych kilku stron to nie Chrome
podwyższał taktowanie. Zatem zarządzanie energią na tej karcie działa
prawidłowo, natomiast nie zmienia to faktu, że temperatura w idle jest
zdecydowanie powyżej normy — 56 stopni przy wiatraczku na 47%
(niesłyszalny), tylko parę stopni mniej przy wiatraczku na 55%.

Jakoś muszę z tym żyć :-) Spróbuję jeszcze się pobawić afterburnerem,
jeśli przyniesie to jakieś rezultaty, dam znać.

Dzięki wszystkim,