Re: DVI HDMI

Autor: Grzegorz Kapusta <skrzynka44SPAM_at_poczta.fm>
Data: Mon 09 May 2011 - 10:05:43 MET DST

Użytkownik <zbyszeksWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał:

> Podłaczyłem komputer z monitorem kablem DVI - HDMI.
> I niestety obraz nie jest wyświetlany na całym ekranie. Dookoła jest
> czarny
> pasek(poziomo z obu stron po około 1,5cm, góra, dół po około 1 cm.)
> Rozdzielczość w komputerze jest dobrana do rozdzielczości monitora
> (1920/1080).
> System operacyjny Windows 7.

Mam bardzo podobny problem. Samsung z tunerem TV 1920x1080, karta
ATI 5770, podłączony pod HDMI daje fatalny obraz, szczególnie widać
to na czcionkach. Grzebanie w google wskazuje na to, co pisze nom,
czyli overscan. Zmiana tej wartości rzeczywiście powoduje zmnianę wielkości
ekranu i pozbycie się marginesów, ale jakość obrazu dalej jest fatalna.
Przy overscan ustawionym na zero obraz mi "wyjeżdża" poza monitor,
czy tak ma być? Czy po HDMI możliwe jest osiągnięcie jakości obrazu
choćby zbliżonej do D-Sub?
W ogóle to jestem bardzo rozczarowany tą nową technologią. Miało być
tak pięknie, nowocześnie, cyfrowo, a tymczasem to moje kolejne
problemy z HDMI, których nie miałem z D-Sub czy DVI.

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta